Amazon klantendienst contacteren

Je bestelling bij Amazon is aangekomen en er ontbreken producten? De aangekomen producten komen niet helemaal overeen met je bestelling? De klantendienst van Amazon staat paraat om met jou een oplossing te zoeken. Lees hieronder hoe je de Amazon klantendienst vanuit België en Nederland kan contacteren.

Wil je je Amazon bestelling gewoon terugsturen? Dat kan je ook meteen zelf regelen. Lees hier hoe je je Amazon bestelling terugstuurt.

Het is niet gemakkelijk om de contactgegevens van de Amazon klantendienst terug te vinden op de websites van Amazon. Amazon doet dit omdat je de meeste zaken snel en gemakkelijk zelf kunt oplossen via de uitgebreide mogelijkheden op de website. Zo kan je via je besteloverzicht gemakkelijk volgende handelingen doen:

  • Producten terugsturen of vervangen
  • Het aankoopbewijs van een cadeau delen met iemand zodat zij het product kunnen omruilen
  • De status van je bestelling opzoeken
  • Het pakket traceren en de verwachte leveringsdatum raadplegen

Hoe de Amazon klantendienst contacteren

  1. Zet de taal op Amazon.de in het Nederlands (Enkel bij Amazon Duitsland)

    Als je dit nog niet hebt gedaan, kies dan Nederlands als taal voor Amazon Duitsland.

  2. Ga naar de Amazon contact-pagina

    Je vindt de Amazon contact pagina via deze link:
    Amazon.de contact pagina
    Amazon.fr contact pagina

  3. Kies de bestelling waar je een probleem mee hebt.

    Als je probleem niet over een bestelling gaat, kies dan ‘niet gerelateerd aan bestelling’

  4. Vertel Amazon meer over je probleem

    Hier kun je volgende onderwerpen aangeven: Waar is mijn bestelling, Probleem met bestelling of item, Bestelling annuleren of wijzigen, een item retourneren, status van retourzending of terugbetaling controleren, factuur printen, betalingsproblemen, onverwachte/verdachte email ontvangen van Amazon. Kies de beste omschrijving van je probleem en kies daarna ook de meest passende omschrijving uit de vervolglijst.

  5. Email of laat Amazon je bellen

    Kies nu of je Amazon wil contacteren per mail of telefonisch. Wij verkiezen in dit geval telefonisch contact omdat dit het snelst tot een oplossing leidt. Na de keuze voor telefonisch contact kun je je telefoonnummer opgeven. Je wordt onmiddellijk gebeld door de Amazon klantendienst.

Amazon zelf bellen? De telefoonnummers van de Amazon.fr en Amazon.de klantendienst.

Je kan de Amazon klantendienst telefonisch bereiken vanuit België en Nederland. Voor bestellingen vanuit België en Nederland bij Amazon Duitsland kan dit op het telefoonnummer van Amazon.de: +49 89-22 06 10 41 (Nederlands). Amazon.fr kan je via het telefoonnummer +33 1 74 18 10 38 (Frans) bereiken vanuit België of Nederland. Let wel: je betaalt zelf de kosten van het gesprek. Om snel en kosteloos geholpen te worden is het daarom aangeraden om de stappen hierboven te volgen. Op die manier heeft de klantendienstmedewerker onmiddellijk alle gegevens bij de hand om je verder te helpen.

Wij krijgen vaak vragen over bestellingen. Voor alle duidelijkheid: Bstore.be geeft info en tips voor het gebruik van Amazon gebaseerd op onze ervaring. Wij hebben geen toegang tot jouw bestelgegevens bij Amazon.

Onze ervaring met de Amazon klantendienst

De Amazon klantendienst is een no-nonsense ervaring. Een foutief, ontbrekend of beschadigd product? Amazon had voor ons telkens een gepaste oplossing klaar, zonder vragen. Enkele voorbeelden:

  • Wij kochten een ventilator bij Amazon Duitsland. Tot onze verbazing werd de ventilator geleverd met een UK stekker ipv een Europese stekker. Dat was ons nog nooit overkomen. We belden Amazon en kregen zonder verdere vragen of discussie de keuze: het product omruilen voor een EU versie, de gratis levering van een UK naar EU adaptor of 20 EUR terugbetaling bij het behouden van het produkt. We kozen voor de 20 EUR en hebben de stekker voor 3 EUR vervangen.
  • We kochten een plafondlamp bij Amazon Spanje. De lamp was tweedehands (gekocht via Amazon Warehouse deals): een geopende verpakking, maar in nieuwstaat. De lamp was inderdaad in nieuwstaat, maar de schroeven ontbraken. Weer had Amazon een oplossing: omruiling voor een nieuw produkt of 15% extra korting op de lamp.

Bij onze contacten met de klantendienst viel het op dat de Amazon medewerkers ons probleem nooit in vraag stelden. Hun focus was op zo snel mogelijk een oplossing te vinden. En daarbij gaven ze ons telkens de keuze.

Nog vragen of heb je zelf ervaring met de Amazon klantendienst?

Laat het ons hieronder weten.


Jouw tip of mening

avatar
  Subscribe  
Laat het mij weten wanneer er