Amazon bestelling niet ontvangen?

Het gebeurt soms: een Amazon bestelling komt niet of te laat aan. Wat kun je doen als je Amazon bestelling niet aankomt op de verwachte datum? HIeronder geven we je enkele tips hoe je gemakkelijk terugbetaling kan aanvragen voor een Amazon levering die je niet hebt onvangen op de beloofde leveringsdatum. Let op: deze tips gelden enkel voor bestellingen die verzonden worden door Amazon, niet voor bestellingen die verzonden worden door andere verkopers.

Heb je zelf ervaringen met te late leveringen door Amazon of andere webwinkels?

Als je Amazon pakketje één of twee dagen na de opgegeven leveringsdatum nog steeds niet is aangekomen, doe dan het volgende:

  1. Ga naar je besteloverzicht op Amazon

    Ga eerst naar de Amazon site waar de de bestelling heb geplaatst en bekijk de status van de bestelling die je nog niet hebt ontvangen. Je vindt je bestel overzicht voor de verschillende Amazon sites hier:
    Besteloverzicht Amazon Duitsland
    Besteloverzicht Amazon Nederland
    Besteloverzicht Amazon Frankrijk

  2. Klik op de knop ‘Pakket Traceren’

    Je krijgt dan informatie over de locatie van je pakketje. Als er al enkele dagen geen vooruitgang is in de levering zal volgende boodschap verschijnen: je pakket is mogelijk zoekgeraakt. Amazon doet in dat geval niet moeilijk en biedt je de mogelijkheid om terugbetaling aan te vragen, ook al is het nog steeds mogelijk dat je pakketje zal geleverd worden.

  3. Terugbetaling aanvragen voor een levering die niet is ontvangen

    Om terugbetaling aan te vragen van je te late levering bij Amazon, moet je contact opnemen met de Amazon klantendienst. Dit kan telefonisch of via de online klantendienst van Amazon. Klik op de knop ‘Neem contact met ons op’. Kies vervolgens de bestelling waarover het gaat en welk probleem je hebt.
    In het geval van levering die niet aankomt en te laat is:

  4. Kies of je Amazon liefst via email of telefonisch wil contacteren

    De Amazon klantendienst contacteren kan heel eenvoudig: kies tussen email en telefoon.

  5. Spreek met iemand van de Amazon klantendienst

    Als je ervoor kiest om iemand van de Amazon klantendienst te spreken, dan vul je op het volgende scherm je telefoonnummer in en je wordt onmiddelijk en kostenloos teruggebeld.

  6. Of stuur een bericht naar de Amazon klantendienst

    Als je op “Email” klikt, kun je een bericht sturen naar de Amazon klantendienst. De klantendienst beantwoord berichten in minder dan 12 uur en tijdens kantooruren meestal zelfs binnen één uur.

  7. Ontvang je terugbetaling of een andere oplossing

    Amazon is een heel klantgericht bedrijf (‘het meest klangericht bedrijf ter wereld’ volgens Amazon zelf) en dat zal je merken aan de no-nonsense oplossing die Amazon je zal voorstellen. Hieronder het antwoord dat we ontvingen op de niet geleverde bestelling:
    —————————————————
    Beste …,
    Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u uw bestelling 303-1161299 met 3 items niet heeft ontvangen. Het spijt me te horen dat uw bestelling niet is aangekomen.
    Verder u vraagt of de items konden opnieuw worden verzonden of terugbetaald worden. Ik kan goed begrijpen dat u navraag doet over de status van de levering.
    Omdat ik de situatie volledig begrijp, heb ik het direct voor u nagekeken en gezien dat uw bestelling op 17 maart 2021 als een zending naar u verzonden is.
    De traceer informatie laat zien dat de zending is aangemeld bij de vervoerder Bpost maar het is nooit aangekomen. Door deze reden beschouwen we deze zending als verloren.
    Ik heb zojuist een terugbetaling voor uw bestelling geregeld. Het bedrag wordt terugbetaald via de betaalmethode die is gebruikt bij de bestelling.

    Verder ik kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent en daarom wil ik het in dit geval niet alleen bij een excuus in woorden laten. U ontvangt van Amazon.de een promotiekorting ter waarde van EUR 5,- om het een beetje goed te maken. Deze kortingscode is opgeslagen onder de betaalmethoden in Je Account en is geldig tot 31-12-2036.

    Helaas kon ik het probleem niet helemaal voor u oplossen, maar ik hoop dat we u hiermee in ieder geval tegemoet zijn gekomen.
    Als de oorspronkelijke bestelling nog aankomt, kunt u de bezorging aan de deur weigeren of stuurt u de artikelen naar ons terug. U vindt alle benodigde informatie in het Online Ondersteuningscentrum voor retourzendingen. Selecteer als reden voor de retournering ‘Bestelling arriveerde te laat’ en voeg in het opmerkingenveld eronder toe ‘Oorspronkelijke bestelling is ontvangen en vervanging is niet meer nodig’.

    U hoeft momenteel niets anders te doen. Ik wil u bedanken voor uw geduld en begrip.


    Erop vertrouwend u hiermee naar tevredenheid verder geholpen te hebben, wens ik u een prettige dag!
    ——————————————————–

    Misschien niet altijd in het beste Nederlands geschreven, maar ik ben heel tevreden met de geboden oplossing.

Dat is dus mooi opgelost door de Amazon Klantendienst van Amazon Duitsland.

Heb jij nog vragen of ervaringen met de verloren of late leveringen van Amazon of andere online winkels?

Laat het ons weten.

Abonneren
Melden van
guest
0 Reacties
Inline terugkoppelingen
Bekijk alle reacties
0
Reacties of vragen? Laat het ons weten!x
()
x
Bstore - tips & tools
Logo
Nieuwe Account Aanmaken
Herstel Wachtwoord