Online winkels en COVID-19

Wat is de impact van het Coronavirus op online winkelen? Blijven alle webshops open? Welke maatregelen worden er genomen door de webshops? Wordt er meer verkocht? We geven hier een overzicht van de impact van COVID-19 op de online webshops en hoe ze ermee omgaan.

Amazon Frankrijk en Amazon Italië geven prioriteit aan essentiële aankopen

Amazon Frankrijk en Italië laten weten op hun website dat essentiële producten met voorrang behandeld worden door hun distributiecentra. Andere producten kunnen langere leveringerstermijnen hebben dan normaal. Op moment van schrijven, merken we leveringstermijnen van 7 dagen voor elektronica naar België.

Volgende producten worden als essentieel beschouwd door Amazon: huishoudelijke basisproducten, medische producten en andere producten waar veel vraag naar is.

Het is niet duidelijk of deze maatregelen veroorzaakt worden door een hogere vraag of door een tekort aan personeel. In Europa zijn er coronabesmettingen vastgesteld in drie magazijnen van het bedrijf. In Italië heeft ongeveer 30% van het belangrijkste verdeelcentrum zich ziek gemeld. In het distributiecentrum van het Franse Saran hebben bovendien op 19 maart 250 medewerkers het werk neergelegd omdat de vakbonden aangaven dat Amazon niet essentieel is voor de bevolking.

De periode om pakketjes terug te sturen is verruimd voor klanen. Bestellingen geplaatst tussen 15/02 en 30/04 kunnen tot 30/05 teruggestuurd worden.

We zien nog geen specifieke maatregelen bij Amazon Duitsland of Amazon Nederland

Lees hier meer over de maatregelen die Amazon neemt: https://amazon-pers.nl/Top-Navi/Persberichten/Persbericht/amazon/nl/2020/2020-03-18-Amazon-COVID-19-/

Webwinkels bannen bepaalde productgroep

De meeste online winkels hebben de verkoop van bepaalde produkten die voor gezondheidsmedewerkers noodzakelijk zijn om het coronavirus te bestrijden, stopgezet. Zo stopt BOL alle verkoop van mondmaskers. E-Bay bant alle aanbiedingen die “coronavirus” of “COVID-19” bevatten en verwijdert elk zoekertje voor gezondheidsmaskers, handdesinfectiegel en desinfectiedoekjes.

BOL

Dit zijn de maatregelen die BOL.com neemt:

  • De BOL dagdeals en BOL 10-daagse worden geannuleerd. De BOL 10-daagse is jaarlijkse promotieperiode met extra voordelige prijzen.
  • Avondleveringen, leveringen op dezelfde dag of retour ophalen is tijdelijk niet meer mogelijk voor Belgische klanten.
  • Pakjes in gesloten parcelshops (in winkels) blijven daar liggen tot de parcelshop opnieuw opent.
  • Mondmaskers worden tijdelijk niet meer verkocht om de kans te vergroten dat zoveel mogelijk voorraad naar de gezondheidszorg gaat (de voorraad van derde-verkopers op de BOL marktplaats. BOL zelf heeft geen mondmaskers in voorraad.)

Alle informatie over de maatregelen die BOL.com neemt, lees je hier: https://pers.be.bol.com/alle-persberichten-be/bol-com-en-corona/

Coolblue – slim commercieel

Coolblue was één van de eerste webwinkels die reageerde op de coronacrisis toen die nog vooral in China slachtoffers maakte.

  • Eind februari verhoogde de Nederlandse webwinkel haar prijzen om voorraadproblemen te vermijden. Alle reklame-activiteiten werden stopgezet.
  • Vanaf 15/03 sloot Coolblue haar fysieke winkels.
  • Categorieën die minder relevant zijn tijdens de coronacrisis werden gesloten (bijv koffers, navigatiesystemen, barbecues).
  • Het aanbod in andere productgroepen werd uitgebreid en in de verf gezet: producten voor voedselopslag (zoals diepvriezers) en thuiswerken (bijv webcams en koptelefoons).
  • Grote huishoudproducten worden niet meer geïnstalleerd. Wel worden ze tot nét over de drempel van je huis afgezet.

Alle coronamaatregelen van Coolblue lees je hier: https://www.coolblue.be/nl/klantenservice/coronavirus/veelgestelde-vragen-coronavirus/

Colruyt – de rem op Collect&Go – Collishop blijft operationeel

De online leveringsdiensten van supermarkten worden overstelpt door klanten. Colruyt neemt bijvoorbeelde volgende maatregels:

  • Afhaalmomenten worden aangepast in functie van de reservaties die de winkelmedewerkers kunnen klaarzetten.
  • Aantallen kunnen beperkt worden om iedere klant toe te laten basisproducten te bestellen.
  • Op vraag van de overheid worden alle lopende acties en aanbiedingen stopgezet.

Collishop.be blijft werken zoals voordien. Je moet er wel rekening mee houden dat leveringen in Dreamland niet mogelijk zijn. Leveringen in Colruyt of OKay-winkels blijven mogelijk. Thuisleveringen zijn mogelijk en gratis vanaf €20.

Enkele voorbeelden van COVID-19 maatregelen genomen door andere bedrijven

iBood.be

Wat een vervelende situatie en gekke tijd. Ons dagelijks leven is ingrijpend veranderd door alle maatregelen die zijn genomen om dit virus te bestrijden. We hopen dat het met jou en je dierbaren goed gaat. Met elkaar zitten we in hetzelfde schuitje en komen we door deze onzekere tijd heen! We hebben veel respect voor iedereen die voor elkaar zorgt, thuis of op het werk. Meer dan ooit zijn we nu dag en nacht met het team bezig om je van de allerbeste deals te voorzien. Deals die je in deze lastige tijd hopelijk wat afleiding en plezier kunnen bezorgen. Dat is wat je van ons gewend bent en wat we blijven doen. Verder willen we de komende tijd regelmatig iets leuks of grappigs met jullie delen via onze social media. Zo maken we met elkaar deze zware tijd wat lichter.We werken dus keihard door. Maar dat doen we vanuit huis. Zo beperken wij voor ons team en onze partners de risico’s. Maar ook voor jullie, onze klanten, willen wij de risico’s vanzelfsprekend zo klein mogelijk maken. Dit willen we doen zonder dat er veel aan jouw shopervaring verandert.Kan ik nog bij jullie bestellen?
Dat kan zeker. De levertijden blijven hetzelfde. De bezorging is hier en daar wat aangepast:Je kunt niet aan de deur betalen (onder rembours)De bezorger houdt anderhalve meter afstandDe bezorger tekent zelf voor zendingen in jouw bijzijnEen deel van de PostNL-punten in België is geslotenMeer over de maatregelen lees je hier. Als we verdere maatregelen moeten nemen in verband met het virus, dan passen we de informatie natuurlijk aan.
Hoe (on)handig zit jij erbij? #iboodwerkplekchallenge
Bij iBOOD zijn we dus allemaal vanuit huis aan het werk. Jij waarschijnlijk ook! Doe je mee met onze werkplekchallenge? Deel een foto van je thuiswerkplek op je social media en voeg de hashtag #iboodwerkplekchallenge toe. Leuk om met elkaar te delen hoe we erbij zitten!

Takeaway.com

Vanaf vandaag contactloze levering
Beste klant,

Naar aanleiding van recente wereldwijde ontwikkelingen met betrekking tot het Coronavirus zullen wij vanaf nu contactloze levering aanbieden voor online betaalde bestellingen. Kies simpelweg een online betaalmethode als je hier gebruik van wilt maken. De koerier zal aanbellen en je bestelling voor de deur neerleggen.

Wij streven ernaar om je een feilloze levering te bieden.

Met vriendelijke groet,
Takeaway.com

Socialdeal.be

Beste Social Dealer,

Voor het eerst in het bijna 10-jarig bestaan van Social Deal treden wij als oprichters naar de voorgrond. Normaal gesproken houden wij ons liever op de achtergrond maar door de onzekerheid die momenteel heerst rondom het coronavirus (COVID-19) voelen wij ons genoodzaakt om ons te laten horen aan jou als trouwe Social Dealer.

Samen met ons team hebben we de afgelopen dagen keihard gewerkt om te zorgen dat jij als consument niet de dupe wordt van alles omtrent het coronavirus. In deze e-mail informeren we je graag over onze genomen maatregelen.

Extra lange geldigheid
Alle deals die nu nog online komen hebben een extra lange geldigheid, bij voorkeur van minimaal een half jaar lang. Zodoende heb je voldoende kans om je voucher te verzilveren. Daarnaast hebben we in overleg met onze Partners van de huidige deals, de geldigheid veelal verlengd met enkele maanden.

Aankoop op Social Deal is 100% verzekerd
Dit betekent dat je een deal altijd gratis kunt omboeken naar een later tijdstip mocht je nu niet kunnen of willen gaan. Mocht in het meest onwaarschijnlijke geval een dienst niet geleverd kunnen worden, dan staat Social Deal garant voor je aankoopbedrag en zullen we het volledige aankoopbedrag als saldo vergoeden (saldo blijft onbeperkt geldig).

Wij staan voor je klaar
We hebben een fantastische Klantenservice die een 9+ scoort op klanttevredenheid. Ook in deze tijd staan we 7 dagen per week van 07:00 uur tot 23:00 uur voor je klaar. Zij kunnen je helpen met al je vragen of een reservering gratis omboeken.

Ondersteun jouw lokale ondernemer
Onze Partners volgen alle adviezen op van FOD Volksgezondheid en doen alles wat in hun macht ligt om de hygiëne en gezondheid van hun gasten en medewerkers te waarborgen. Zoals je weet werken we veelal met de kleinere lokale ondernemer bij jou om de hoek samen. Zij worden hard getroffen door alle maatregelen omtrent het virus. We hopen daarom ook op begrip mochten ze tijdelijk gesloten zijn en je op een later tijdstip terecht kunt. We hopen van harte dat je bij ons blijft kopen en daarmee dus jouw lokale ondernemer blijft steunen. Wij zullen als gezegd samen met hen zorgen voor een ruime geldigheid zodat je (eventueel op een later moment) altijd terecht kunt.

We hopen van harte dat met de bovenstaande maatregelen de gevolgen voor iedereen zo beperkt mogelijk blijven. Rest ons nog: let goed op jullie zelf en jullie naasten. Gezondheid gaat boven alles.

Met vriendelijke groeten namens het gehele Social Deal Team,

Kristof, Rens & Bart
Oprichters Social Deal

Wijnvoordeel.be

Bij Wijnvoordeel staat de gezondheid van klanten, medewerkers en partners voorop. Uiteraard houden ook wij daarom de ontwikkelingen rondom het coronavirus (COVID-19) nauwlettend in de gaten. Voor uw bestelling heeft dat geen gevolgen: wij blijven uw wijnen gewoon bezorgen. Veilig ingepakt en zorgvuldig geleverd. Daarbij houden we ons aan de richtlijnen van FOD Volksgezondheid. Dat geldt ook voor onze bezorgpartner PostNL. Toch kunnen we ons voorstellen dat u met vragen zit. Daarom treft u hieronder antwoorden op de drie meest gestelde vragen:

Kan ik besmet raken met het coronavirus via pakketten?
Wijn bestellen bij Wijnvoordeel is veilig. Het virus verspreidt zich via mensen en dieren. Volgens het RIVM wordt het coronavirus niet overgedragen via pakketten. Onze medewerkers verpakken uw wijnen veilig en met zorg. Ook in ons magazijn volgen wij de hygiëneregels.

Wat doe ik als ik geen contact wil met de postbezorger?
De bezorgers van PostNL volgen de richtlijnen van het RIVM en nemen alle hygiënemaatregelen in acht. Extra maatregelen worden genomen om het directe contact tussen u en de bezorger zo veel mogelijk te beperken. Bovendien hoeft u niet te tekenen voor het in ontvangst nemen van onze wijnen.

Hoe snel worden mijn wijnen bezorgd?
Wij zetten ons volop in om uw bestelling zo snel mogelijk bij u te bezorgen. Vooralsnog geldt daarom: voor 14.00 uur besteld, morgen in huis. In deze uitzonderlijke omstandigheden kan het zijn dat de bezorging van uw wijnen iets langer duurt dan u van ons gewend bent. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Meer informatie over het coronavirus vindt u op de website van FOD Volksgezondheid. Actuele informatie over de post- en pakketbezorging leest u bij PostNL. Bovendien staan de medewerkers van onze klantenservice voor u klaar om eventuele overige vragen over uw bestelling te beantwoorden. Mocht er iets veranderen in onze dienstverlening, dan informeren wij u natuurlijk zo snel mogelijk.

Met vriendelijke groet,
Het Wijnvoordeel team

Delhaize

Beste klant, 

In deze uitzonderlijke tijden en als gevolg van de door de overheid genomen maatregelen, hebben we bij Delhaize besloten om in de mate van het mogelijke al onze promotionele acties stop te zetten vanaf donderdag 19 maart 2020.

De mogelijkheid bestaat dat je nog affiches ziet hangen in de winkel of nog promotionele folders of flyers in je brievenbus krijgt. Deze zullen echter niet meer geldig zijn.

Deze beslissing werd genomen om al onze medewerkers en diensten de ruimte te geven zich volledig te concentreren op onze kerntaken, namelijk zorgen dat de producten maximaal aanwezig zijn in onze winkels en jou bijstaan tijdens je boodschappen.

We rekenen op jouw begrip en we willen je er graag aan herinneren dat hamsteren niet nodig is. Onze medewerkers zetten alles op alles om jou zo goed mogelijk te bedienen.

Draag vooral zorg voor jezelf, jullie naasten en zij die het nodig hebben. Samen komen we er uit!

Je Delhaize-team 

Krëfel

Beste klant,

Gezien de ontwikkelingen van de COVID-19 epidemie en om de verdere verspreiding ervan tegen te gaan, hebben we besloten om al onze Krëfel en Krëfel Keukens winkels tot nader order te sluiten.

Onze website www.krefel.be blijft nog steeds 7d/7 – 24u/24u beschikbaar voor al uw aankopen! Meer dan 15.000 referenties worden u aangeboden, altijd tegen de laagste prijs!

Heeft u nog vragen? Hier kan u onze veel gestelde vragen (FAQ) vinden of neem direct contact op met onze klantendienst. U kan deze van maandag tot en met vrijdag tussen 9u-18u telefonisch bereiken op 02/255.00.00, of meteen via onze sociale netwerken : FacebookTwitterInstagram en LinkedIn.

We raden aan eerst onze FAQ eens door te lezen voordat u onze klantendienst belt. Deze wordt regelmatig bijgewerkt en de meest gestelde vragen zijn daar reeds beantwoord. Zo vermijdt u de wachtrij bij onze klantendienst.

Wij houden u tijdig op de hoogte van alle verdere ontwikkelingen. In de tussentijd, wees voorzichtig en tot binnenkort.

Krëfel – Krëfel Keukens

Gamma

Beste klant,
Vanwege de getroffen maatregelen omtrent COVID-19 (Coronavirus) zijn onze winkels tot nader order in het weekend gesloten. Op weekdagen (maandag t/m vrijdag) zijn onze winkels wel open.Raadpleeg de openingstijden van je GAMMA winkel op www.gamma.be. Bestellen via de webshop is nog steeds mogelijk. Daarom geven we je zaterdag 14 en zondag 15 maart op al je online aankopen 15% korting op alles*
Wij danken je voor het begrip.

Brussels Airlines

Dear customer,

These days we are facing unprecedented circumstances, causing uncertainty amongst travellers around the world. Since the outbreak of the new coronavirus, we have been monitoring the situation hourly and we have evaluated all possible scenarios. Our priorities are clear: we want to be the most reliable airline towards you, be the best possible employer, and make sure we come back stronger after this crisis. That is why we have taken the difficult decision to suspend our operations between 20 March and 19 April included.

Also in difficult times, our customers will continue to be at the core of our activities. We cannot emphasize enough how sorry we are for the cancelled flights due to the corona outbreak. If you would decide to postpone your trip to a later time, even if your flight is not cancelled, we fully understand. We will assist you by extending our flexibility so you don’t have to wait on the phone right now.

All passengers with a ticket booked before or on 31 March (with flights until 31 December – whether cancelled or not) can rebook their ticket until 31 August, to another travel date until 1 year after your original ticket purchase (or until 31 December 2020 whichever comes first). Furthermore, if you would like, you can also modify the origin and/or destination of your ticket. If you are interested in this possibility, there’s nothing you need to do right now. Simply contact us before 31 August, when you have decided when you want to fly again. This way you can reschedule worry-free, without time pressure.

You can find all recent updates and information on brusselsairlines.com, as well as the most frequently asked questions. In case we have new information, this will immediately be added on our website. Please make sure to visit brusselsairlines.com before contacting our customer service, to avoid extra waiting times.

Finally, we would like to thank you for your trust in these challenging times. The health and safety of you and your loved ones always remain our highest priority, and we will never compromise on this commitment. We really appreciate your support and hope to welcome you on board again soon.

Makro

Beste klant,

Makro zet de gezondheid en veiligheid van haar medewerkers en klanten voorop. Om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken, nemen we diverse maatregelen. Hierbij gaan we uit van de maatregelen en adviezen van het RIVM en de overheid. We begrijpen dat de huidige situatie bij jou voor bezorgdheid en vragen kan zorgen. Daarom zetten we de belangrijkste informatie voor je op een rij.

Vestigingen open, de restaurants en eet- en drinkgelegenheden van Makro zijn dicht
Onze vestigingen zijn gewoon geopend. Als gevolg van de maatregel om alle eet- en drinkgelegenheden in Nederland te sluiten, zijn onze restaurants, foodcourts, coffeecorners en netwerkpleinen binnen onze vestigingen wél dicht.

Voldoende voorraad
De afgelopen dagen was het druk in onze vestigingen. Bepaalde producten zijn hierdoor misschien tijdelijk niet beschikbaar. Onze leveranciers, transporteurs en medewerkers werken hard om ervoor te zorgen dat de schappen gevuld blijven. We beschikken over voldoende voorraad. Extra producten inkopen is dan ook niet nodig.

Maatregelen binnen de vestigingen
Een goede hygiëne is in deze situatie erg belangrijk. Ter bescherming van onze klanten en medewerkers, nemen we verschillende extra maatregelen. Al onze medewerkers wassen regelmatig grondig hun handen en houden waar mogelijk anderhalve meter afstand van collega’s en klanten. Ook gebruiken we extra reinigingsmiddelen om zaken als pinautomaten en winkelwagens schoon te houden. Bij het afrekenen vragen we je om zoveel mogelijk te pinnen. Hierdoor vermijden we handcontact.

Maatregelen Makro Horeca Foodservice bezorgservice
Ook de bezorging van bestellingen gaat door. Waar we jouw bestelling normaal tot in de keuken bezorgen, doen we dit nu tot aan de deur. Hierdoor beperken we opnieuw het persoonlijk contact. Onze bezorgers desinfecteren na iedere bezorging hun handen met desinfecterende gel.

We rekenen op je begrip
Wij doen er alles aan om te zorgen dat jij en onze andere klanten inkopen kunnen blijven doen bij Makro. Soms zal dit echter iets anders gaan dan je gewend bent. We vragen je begrip voor deze unieke situatie. Uiteraard volgen we de ontwikkelingen op de voet en ondernemen we waar nodig actie.

Skoda

Ten gevolge van de recente maatregelen die de Nationale Veiligheidsraad genomen heeft om de verdere verspreiding van het Coronavirus COVID-19 tegen te gaan, zullen al onze concessies en testcenters gesloten zijn tot en met zondag 5 april.

Wij blijven uiteraard 24u op 24 en 7 dagen op 7 beschikbaar via onze website www.skoda.be.

Hieronder vindt u praktische informatie:

  • Er wordt een prioritaire hersteldienst verleend aan klanten die actief zijn in de gezondheidszorg, bij de hulpdiensten en in de thuishulp. Alvorens u zich verplaatst, vragen wij u om contact op te nemen met uw concessiehouder of uw Wondercar center (via 0800/55 554 ). U zal geïnformeerd worden over de voorzorgsmaatregelen die gelden in het kader van de pandemie.
  • Indien u een dringende herstelling aan uw wagen nodig heeft, vragen we u eveneens om eerst contact op te nemen met uw concessiehouder vooraleer u zich verplaatst. U kan via deze link de contactgegevens vinden van een concessie in uw buurt.
  • Alle afspraken die werden geboekt tot 5 april worden uitgesteld, uw concessiehouder zal u persoonlijk contacteren om een nieuwe afspraak vast te leggen.
  • Onze bijstandsdienst in geval van panne blijft beschikbaar via 02/756.86.89.
  • Onze klantendienst blijft voor u beschikbaar via customercare@skoda.be.
  • Raadpleeg ook de praktische informatie in verband met het COVID-19 op onze website www.dieteren.be die geregeld zal aangevuld worden rekening houdend met de nieuwe ontwikkelingen.
  • Bent u op zoek naar een nieuwe wagen? Dan nodigen wij u uit om onze nieuwe website te raadplegen met stockvoertuigen die snel beschikbaar zijn en … online besteld kunnen worden zonder dat u zich hiervoor hoeft te verplaatsen.
  • In de mate van het mogelijke blijven ook onze concessies tot uw beschikking per telefoon of per email om uw vragen te beantwoorden, u te adviseren of om u te begeleiden bij de zoektocht en keuze van een nieuwe wagen.

Wij danken u alvast voor uw begrip in deze crisisperiode en zijn ervan overtuigd dat de maatregelen die zijn genomen om de gezondheid van de meerderheid van de bevolking te beschermen ertoe zullen leiden dat we samen de strijd tegen het Coronavirus zullen winnen.

2B Safe bv (ingenieurs & adviesbureau)

Beste klant, 

Beste bouwpartner,

2B-SAFE neemt uiteraard ook de nodige maatregelen om de verdere uitbreiding van het coronavirus te voorkomen. De gezondheid van onze klanten en medewerkers heeft daarbij de hoogste prioriteit. 

Wij voorzien een permanentie en blijven tijdens de kantooruren telefonisch bereikbaar op ons centrale nummer 016/810174 en via mail op info@2b-safe.be

Gezien de beslissing van de federale overheid en het meest recente advies van Confederatie Bouw, Orde van Architecten en de beroepsvereniging van veiligheidscoördinatoren blijven wij lopende projecten voor wat betreft veiligheidscoördinatie verder opvolgen. Enkel bouwprojecten die voldoen aan de regelgeving inzake Corona zullen door onze coördinatoren worden bezocht. Bij projecten die niet voldoen aan de regelgeving zullen wij, in samenspraak met de opdrachtgever, adviseren om de werken stil te leggen.

Wij willen benadrukken dat een bouwplaats enkel kan open blijven mits het verplicht naleven van volgende maatregelen:

  • De social distancing van minimaal 1,5m. moet ten alle tijde worden gerespecteerd, zowel op de werf als tijdens pauzes, besprekingen, leveringen, enz.
  • Bouwvakarbeiders rijden rechtstreeks naar de werf, gemeenschappelijk vervoer is verboden.
  • Stuur werknemers met ziekteverschijnselen onmiddellijk naar huis.
  • Maak zeer kleine ploegen en spreid werkzaamheden om het aantal personen op één locatie te beperken.
  • Zorg dat iedereen zoveel mogelijk met eigen materiaal werkt.
  • Gedeeld materiaal wordt regelmatig gereinigd en ontsmet.
  • Instructies worden op individuele basis gegeven waarbij minimaal 1,5m afstand moet gerespecteerd worden.
  • Het volledig uitstellen van niet noodzakelijke werfvergaderingen of andere bijeenkomsten op de bouwplaats. 
  • Vergaderingen moeten zoveel als mogelijk telefonisch of via conference call georganiseerd worden. 
  • Noodzakelijke overlegmomenten en pauzes worden niet langer in de werfkeet gehouden, wel in openlucht of in het gebouw waarbij voldoende afstand wordt gehouden met collega’s.
  • De gekende hygiënische richtlijnen strikt op te volgen en al de medewerkers de middelen ter beschikking stellen om dit te kunnen doen. Extra sanitaire voorzieningen moeten aanwezig zijn.
     

Wij vragen iedere werkgever, zowel van aannemers als van architecten- en studiebureaus, om deze maatregelen aan al hun medewerkers uit te leggen via een schriftelijke toolboxmeeting en dit aan te vullen in hun eigen risicoanalyse en veiligheidsplan. Wij vragen aan opdrachtgevers, architecten- en studiebureaus, alle uitvoerende partijen, werkgevers en leidinggevende om streng toezicht te houden op de te nemen maatregelen en hun werken op te schorten of de werf te sluiten indien dit niet mogelijk blijkt. 

Er zijn zeer strenge controles gepland, zowel vanuit het openbaar bestuur, politiediensten als FOD WASO. Worden de maatregelen niet toegepast volgen er zware boetes en zal de werf van hogerhand alsnog gesloten worden.

Bij het opschorten van werven moeten alle gekende richtlijnen toegepast worden zodat de werf veilig en volledig afgesloten is. U dient ons hiervan op de hoogte te brengen, zodat wij u desgevallend deze richtlijnen kunnen bezorgen. Op die manier vermijdt u bovendien onnodige werfbezoeken van onze veiligheidscoördinator.

Alle andere diensten waarvoor plaatsbezoeken vereist zijn en de social distancing bijgevolg niet kan gegarandeerd worden, zullen ten minste tot en met 5 april worden stopgezet.

Wij blijven uiteraard ter beschikking voor vragen via de eerder genoemde kanalen.

Zorg goed voor jezelf en voor mekaar.  Keep it Safe – Be Safe

PS. U ontvangt dit schrijven omdat u in ons contactenbestand staat van bouwwerven die wij op dit moment opvolgen of die wij in het verleden hebben opgevolgd. 

Wij verontschuldigen ons indien deze informatie voor u niet meer relevant zou zijn.