Het Amazon logo


Iedereen kent het Amazon logo met de oranje pijl.  Amazon heeft dit logo in 2000 geïntroduceerd.  Alle Amazon sites ter wereld gebruiken dit herkenbaar beeld.  Ken jij de verborgen betekenis?

Het eerste logo zag er helemaal anders uit: Amazon was in het begin enkel een online boekenwinkel (net zoals BOL.com).  Het logo was een doorzichtige “A” met de woorden “Amazon.com, wereld’s grootste boekenwinkel”.  De achtergrond van het logo was een wateroppervlakte (een verwijzing naar de Amazone rivier?)

Toen Amazon in 1998 uitbreidde en ook muziek en andere producten begon aan te bieden, werd het logo aangepast en verschenen de woorden “boeken, muziek en meer” boven het logo.

Het huidige logo bestaat sinds 2000.  De gele boog is geen smiley, maar een pijl die gaat “van a tot z”.  Amazon wil hiermee aangeven dat het een a-tot-z oplossing wil bieden voor shoppers over heel de wereld.

Naast het basis logo, dat aangepast wordt met andere extenties (de, fr, es, it, co.uk) in de verschillende landen, heeft Amazon ook verschillende andere logo’s ontworpen voor verschillende diensten die het aanbiedt.  Hieronder vind je er enkele.

Amazon Business – Amazon voor bedrijven

Amazon Channels – Amazon TV

Amazon Video – service inbegrepen in Amazon prime

Amazon Fresh – levering van verse producten



avatar
  Subscribe  
Laat het mij weten wanneer er